vrijdag

Bezoek aan diverse activiteiten.




Zoals het een goede motorfanaat beaamt bezoek ik regelmatig diverse beurzen, treffens, motorcrossen en oldtimerraces. Maar ook de daarbijbehorende terrasjes en bierstallen. Hierbij komt nog eens dat dat je zowat overal mensen leert kennen en natuurlijk ook veel sterke verhalen kunt horen. (waar ikzelf natuurlijk ook zeer sterk in ben).
Zodoende heb ik door de jaren heen een lijst aangelegd met beroemde en beruchte uitspraken en sterke verhalen van vertellers onder elkaar.
Ziehier een lijst van de problemen tijdens een zondagsrit of op de cross:



*Als ge op reserve wilt zetten en hij stond al op reserve
*Als ge uw maten wilt inhalen en ge rijdt achter een politiekombi
*Als de snelkoppelingen loskomen bij de eerste voegen op de autostrade, dan plooit uw kuip open gelijk een parachute
*Als de politie zegt dat de pinkers van uwe remork het niet eens zijn met die van de auto
*Als ge een snelle bocht induikt en uw handvat schuift eraf na een regenbui
*Als ge de olie aflaat en er komt niets uit
*Als ge rap een bougie moet wisselen en ge ziet dat ge er de oude terug ingedraaid hebt
*Als iemand voor je onderuit gaat en ge kijkt juist achterom
*Als ge tweede wordt achter die gast die vorige week uw motor gekocht heeft
*Garçon, mag ik nog eens drie lauw pinkes


Dit was een lijst van problemen die iedereen kan overkomen. Volgend lijstje gaat over zwaardere problemen die ook iedereen kan overkomen en komen dus uit hetzelfde bundel.

*Als ge op reserve wilt zetten en de naftkraan breekt af
*Als ge verloren tijd aan het inhalen zijt en de politiekombi rijdt achter u
*Als de snelkoppelingen niet loswillen en het moet rap gaan
*Als de politie dan nog eens ziet dat ge een jaar niet meer naar de keuring geweest zijt
*Als ge alletwee de handvatten verliest bij een wheelie
*Als ge de olie eraflaat en er komen stukken boit mee uit
*Als ge de nieuwe bougie erin draait en na een kwartier draaien zit ze nog niet vast
*Als ge zelf valt en de gast die achter u rijdt kijkt net om
*Als ge tweede wordt achter de gast die pas uwe motor kocht, en die moet nog de helft afbetalen


Zo heb ik ook een lijstje aangelegd van de anderen (tuurlijk) hun stommiteiten, zware toogpraat, verwijten onder elkaar op de cross enz… Hopelijk zijn er geen maten die zich er kunnen in terugvinden, anders krijg ik het de volgende keer weer op mijn donder. (maar toch, dat is dan ook weer eens iets anders en misschien komt er dan ook weer wat inspiratie vrij.)

*Neen, ik ben niet gevallen maar Tim kwam zosnel voorbij dat ik afstapte om te zien waarom mijn motor niet vooruitging.
*Neen, ik ben niet verloren gereden, ik weet alleen niet waarheen
*Slim he, Chris een ritje op je moto laten maken, met een volle naftbak.
*Ja hij is uitgevallen, niet moeilijk hij had drie neutraals en gene voorrem bij de start
*Jaja ik weet dat ik traag rijd, maar die twee daar dat zijn dan wel standbeelden he
*Die kwam mij zo snel voorbij he, zijne schaduw lag ne second achter!
*Wat? Mijne kettingbreker lenen? Ge moet de vorige nog terugbrengen!
*Als ik zo traag reed, dan zette ik een helm op met iemand anders zijne naam erop
*Wat die moto nodig heeft? Dat is een serieuze begrafenis.
*Zoveel gras, en dan gaat hij nog plat tegen de vangrails
*Hij zei dat hij wist hoe dat er mee een moto moet gereden worden, en toen hij een kilometer verder rechtkrabbelde stond de moto nog altijd in eerste
*Als er iets is waar ik kwaad van word, dat is als de toeschouwers in hun handen klappen als ik onderuit ga
*Hoe? Te traag. Hoe rap kunt gij rijden met uw hand op uwe naftbak als ge de naftstop kwijtgespeeld zijt?
*Toen hij vantussen de strobalen rechtkroop zei hij:” Nu weet ik hoe een bowlingbal zich soms voelt
*Alles onder kontrole riep hij, maar toch hield hij zijn sigaret met twee handen vast.
*Hij was heel goed gezind tot hij een gat van 6 in zijn hand boorde ipv in het spatbord.
*Hij draaide een bougie met lange draad erin, en de piston maakte er terug korte van.
*Het ijs was zooo glad dat ik naar de kant moest zwemmen.
*De GPS heeft hier geen ontvangst, en uw kaart?
*Mijnen duo viel in zwijm toen dat ze bij 160/u het stoplicht zag van de voorrijder en ik nog gas bijgaf

Tot zover mijn lijsten met uitspraken en belevenissen met zware gevallen.
Ik raad u dus tenstelligste aan om volgend seizoen ook wat stommiteiten uit te halen op de zondagse rondritjes of op circuit, dan komt uw flater ook nog eens op deze pagina.
Oja, nog eentje: Als je met uw zijspan te snel een rechtse bocht induikt moet je met je linkervoet meetrappen. (zelf gezien bij een zijspanrijder)



Porthos.

Geen opmerkingen: