donderdag

Ik kan niet slapen.


Mijn ouwe trouwe 900SS is weg. Verkocht. Toch voel ik me verknocht aan deze machine want alles tesamen heb ik toch zo’n goeie 180000km op zulke moto gereden.
Kom ik dan thuis van het werk, het is goed weer, niet te koud of nat, het avondlijke ritje op de 900 even rond de kerk of naar vrienden gaat niet door vanwege … verkocht.
Gelukkig heb ik nog een stel oude rakkers waarmee ik wegkan. Maar vandaag is het thuisblijven vanwege verknocht aan deze machine. Misschien heb ik hem te vroeg verkocht want een nieuwe is er nog niet. Het magische cijfer staat dan wel te pronken in de vitrines, maar dat is nog altijd niet bij mij thuis in de garage… ja ik weet het, ik ben aan’t zagen.

Dan toch maar de oude Engelse uit de garage gehaald om eens rond de kerk te toeren. En ja hoor, de Bonneville bromt ook weer lekker. Even voltanken, want je weet nooit of die al op reserve stond. Tja, welke kraan was het ook alweer waar het lange buisje inzit. (kort= reserve)
Nog een ritje extra om, rond 7 andere kerktorens, voor zover ik ze kan tellen in het donker. Toch rijd ik nog een ommetje verder en denk daarbij regelmatig aan de magische getallen…
Je gaat ermee slapen, en je staat ermee op. Niet moeilijk als je je boeltje verkocht hebt en de nieuwe is zo onbereikbaar.

Plots word ik wakkergeschud door vreemde borden en strenge snelheidseisen langs de weg, wat krijgen we nu? Het volgende naambord drukt me met m’n neus op de wakkere feiten en zegt : Omkeren. BERGEYK

Tja, om problemen te vermijden bij het wegdromen zal ik weer maar eens tanken om zeker terug thuis te komen … in een lege garage… om 1 uur s’nachts.
Porthos.

Geen opmerkingen: