zaterdag

Filetrut!

Er zijn van die dagen dat motorrijden een ware strijd tegen natuurelementen is, maar net dat maakt het motorrijden fun! Want motorrijden is 50% genieten, 50% je grenzen verleggen (waarvan 20% afzien), zo simpel is het.

Nu kreeg ik deze week van één van mijn medestudentes te horen. Pfff die motorrijders dat zijn levensgevaarlijke piloten. Ik stond in de file en ik verschoot me een ongeluk toen er plotseling één voorbij kwam, had hem niet zien komen. Bon,ze had haar voordeel van de twijfel al langer verloren op een schone morgen toen ze een dergelijke uitspraak de ether in wierp, maar gelukkig voor haar was ik toen ietske anders gezind en liet ik de simpelen van geest voor wat ze waren. A wast of energy, snappie? Maar dit was erover en ik zat al letterlijk en figuurlijk op mijn stalen ros (was zelf al slalommend door een bende zombies gereden deze morgen), dus 't vrouwke kreeg de volle lading! Excuuuuuuuuse me? Je verschoot je een ongeluk? Waar zat je dan wel? In je wagen toch? Was je in 'tneusseke aan het peuteren misschien?

Want, vertel jij me nu eens met hoeveel percent concentratie je in de wagen zit? Ik ben nog vrijgevig als ik zeg dat dit een gemiddelde van 40 percent zal zijn! En beweer ook niet dat je nog niet eens 'wakker' bent geworden met het gevoel, amai ben ik hier al? Dit terwijl je eigenlijk gewoon voor je aan het staren was, ja ja bij tijden rijdt dat wagentje gewoon rechtendeur van A naar B. Handig niet? Om maar te zwijgen over andere aandachtvragende praktijken, zoals gsm, je radio, sigaretje aansteken, in t sjakoschke iets zoeken, blikje opendoen, iets dat naast je ligt bekijken of achter, voor je, op je. Of dacht je dat ik de eventuele kinderen, mederijders en huisdiertjes zou vergeten?




Heb je dit een motard al eens zien doen? Juist.
En dan heb ik het alleen nog maar om mogelijke concentratieverstoorders (waaronder jezelf) ín de wagen...en plots werd het stil...je kon een motor van mijlen ver horen aankomen, toch zeker een Duc ;-).
Yep, veel autorijders (voor camioneurs schrijf ik wel eens een ander blogskriebeltje) zijn levensgevaarlijke piloten, dat is al een heel wat fairder statement dan dat wat hierboven staat en waar het leidend voorwerp motorrijders is. Ik schrijf net niet lijdend voorwerp! Want al te vaak word de vinger gewezen naar de motard en ja er zitten kiekens tussen, maar die heb je overal! Wat nog niet wil zeggen dat je als bestuurder van een voertuig met twee wielen en meer niet uit je doppen moet kijken, toch? Voor wie denkt dat ik mezelf vrij pleit, nope no way! Ik ben zelf autobestuurder, dus niet minder schuldig aan dagelijkse bezigheden in de wagen...dus mij maak je niets wijs! Pech hé? En ja, ik hou vaker mijn spiegels in het oog, dan menig ander autorijder die niet aan motorrijden doet. Maar niet met de motor rijden zou wel een klote excuus zijn om dit zeldzaam ras niet op te merken, kijk gewoon af en toe eens verder dan de bumper van je eigen wagen en die voor je...the magic comes from behind! Dus 'madam' de autobestuurster, als je hen* niet ziet, dan is het omdat je aandacht overal was behalve bij de weg...bij deze pakt den trein, daar kunt ge naar hartenlust doen wat ge in de auto beter niet doet en dan kan ik op mijn gemak door de file...trut!

De Boze Bosnimf

*niet het vrouwelijk kieken, maar zij die volharden in de boodschap en hem ook uitdragen...

Geen opmerkingen: