zaterdag

Techniek helm poetsen en "Hoe komt dat toch?"


Een halve avond heb ik gepoetst. Voor TV met spons en keukenrol en nu is elk vliegje en spatje van mijn helm af. Proper blinkend, net nieuw. Enkel de krasjes op het kinstuk, van tegen de vlakte te gaan, verraden dat hij al 40.000km opgestaan heeft.


Mijn lederen pak daarentegen is niet van okkazie te onderschijden. Vliegen, motten, wespen en keversporen verraden dat het ding niet kilometervrij meer is. Ook scheurtjes en krassen wijzen naar een bewogen verleden, of was het geschoven gegleden.


Onlangs nog zag ik bij onze motorboer te Tongeren nog een "Motaar" met een maagdelijk in de kleuren zittend pak. "HOE KOMT DAT TOCH?" Met de moto rijden en toch geen vliegje op het pak of helm....

Na een avond studie en kopbrekerij ben ik erachtergekomen. Die mannen rijden ZO stil dat de beestjes in kwestie de motorrijders zien aankomen en hen daardoor kunnen ontwijken. Hierdoor kan deze "propere motaar" de beestjes ook zien vliegen en zodoende tussen de vliegen doormikken met de nodige ontwijkmaneuvers.

Zijwieltjes aan de motoren dienen dan om niet om te vallen als deze lieden echt traag rijden.

Maar toen ik vanochtend de prijs vroeg van zulke een setje wieltjes verklaarde mijn garagist mij toch een klein beetje ontoerekeningsvatbaar. Zotteke zei hij toen ik m'n uitleg deed over propere pakken en helmen.

Ik zal in de toekomst de propere motaars eens een beetje beter in't oog houden, of er in de nabijheid geen auto+remork staat omzodoende niet teveel vliegen op hun pak te krijgen...

Hoe komt dat toch?


De bus met detergent en het emmertje met spons zal dus in de toekomst deel uitmaken van mijn saloninterieur, want het wordt weer poetsen bij de tv.



Porthos.

Geen opmerkingen: