vrijdag

Het moet niet altijd over moto's gaan! Alhoewel?

Ja ja, gisteren was het 't feestje (lees bescheiden drink) voor D'Artagnan. Na wat over en weer ge'sms had ik de mannen van de bende van... kunnen optrommelen en onder het mom dat ik d'Artagnan zou meenemen naar één of ander saunacentrum kon ik dus de samenkomst van zijn vrienden en tevens rijbroeders stilhouden. Maar...ik kan je verzekeren dat ik het hem bijna had verteld, vooral omdat hij bij momenten niet te genieten was. Hij liep te balen dat hij waarschijnlijk die avond zou eindigen op een massagetafel of in een sauna.Terwijl hij me dunkt liever samen met zijn maten een pint was gaan pakken. O versta me niet verkeerd hé, hij kan best genieten van een massage hoor (vooral als ik ze geef ;-), maar het was de geheimzinnigheid er rond dat D'Artagnanneke gek maakte. Vooral toen ik hem vertelde dat zijn maten hadden gereageerd met 'wa, gaat ge dat met em doen? dat zou ik niet fijn vinden zulle' zag ik iets flippen in zijn ogen. En niet alleen in zijn ogen! Yes! Daar moest ik hem hebben, het noorden kwijt en kompas niet mee.

We waren dus op terugweg van bij banden Ronny (jaja nief sport demons :-) en er was nog één uur te overbruggen, daar ik met de mannen en hun ega's pas rond half acht bij Porthos thuis had afgesproken, kon ik D'Arta nog wat ambetanter maken en dat monde uit in een dichtzittende maag en wel duizend zuchten. Resultaat genen honger. Inmiddels had ik het zootje ongeregelden al op de hoogte gebracht dat de situatie echt onhoudbaar werd. Die hadden er natuurlijk hun kot in en ik kreeg van George Scampike een sms'je 'laat uw ventje nog maar wat balen, hihi'.
Allemaal goed en wel, maar plots was em het beu, stond hij op en zei 'kom we gaan naar den Tony' (die zou ons zogezegd naar dat saunacomplex voeren) en dit waarschijnlijk met de gedachte, hoe eerder ik het onderga, hoe eerder ik er vanaf ben. Hij stapte op de Duchesse, reed langs het velopaddeke tot aan de lichten en bij groen, schoot hij gelijk een pijl uit een boog weg richting Porthos zijn domicilie. Er was geen houden meer aan(nooit eigenlijk feitelijk), hij stoof er vandoor. Balend aan het gas draaiend. En ik? Er ergens achter breieieieieieieieiei *zucht* planchee (wat dat bij de mijne ook mag betekenen).

De straat waar de drink doorging kwam in zicht en na (alweer) een uitwijkmanoeuvre voor ne kaka, draaide D'Arta gezwind den oprit op.
Taaadaaaa verrassing! Joat joat de mannen hadden al gezellig een pintje vast en een grote spandoek versierde de garage. Happy Birthday D'Artagnan! Nen spandoek die de dag ervoor al dienst had gedaan trouwens voor operatie kijk-eens-wat-vaker-door-het-raam-van-je-living-en-verschiet-je-een-breuk
Er viel meteen een pak van hem af en de mondvol schoon tanden glimlach was terug. Amai dat werd tijd, ik werd zelf wanhopig van zijn pruilmondje en vragende blik de laatste uren.




Vanaf dan kon het niet meer stuk. Eerst de felicitaties, dan nieuwe banden even checken en dan natuurlijk Porthos zijn arsenaal aan moto's bekijken. De pintjes liepen vlot door de handen en het bier al even vlot in de monden en euh de vrouwen deden niet onder hoor! :-) Verhalen over de reizen, bochten van 195km/u en de komende Dollepietenreis werden uitgebreid besproken. Ja ons Georgke Scampi ziet het volledig zitten, als em maar geen mutskes onderweg ziet liggen, want de laatste dat hij heeft proberen oprapen koste hem een vreed pijnlijk handje. O ja, Georgke als je dit leest, uw Ducatiday-inschrijving niet vergeten hé!!

Ons aller Aramisken, die ging in de fout door zijn oogkes dicht te doen en van uw maten moet ge het dan natuurlijk hebben, want die kliederen u dan gezellig vol. Gouden raad van nonkel spagaat, val nooit in slaap bij de 3ducateers en hun bende. Klein mannen, grote streken. Volwassen worden ze nooit..gelukkig...




En dan...waren de bakken leeg, de magen vol, de hoofden besnord en de verhalen wilder dan wild. Tijd dus om te gaan slapen, want morgen komt dat niet goed mannekes!
Bij deze wil ik de bende van.. bedanken voor het zwijgen en het meewerken aan D'Artagnans *mo neeje ge moet niet naar de sauna, we gaan pinten pakken* surprise en specialen dank gaat uit naar de buren van Porthos die ons deze morgen vroeg uit bed timmerden, kon het nog vroeger? Bij deze lieve buren, ge moet er niet van verschieten als ge uw houten staketselke morgenochtend zwartgeblakerd terug vindt of verhuis want er komen nog véééééééééééééééééééééééééééééééééééél feestjes! ;-)


Groeten de Bosnimf

Ps1: iemand mijn batterijkes gezien?
Ps2: alweer nieuwe foto's te bekijken!
Ps3: Mannen, tip voor ne cadeau voor volgend jaar, in plaats van hem een 1098 te geven, kunnen we misschien samenleggen voor dit rijdend saunaatje?




Geen opmerkingen: