woensdag

Vogelde hij of ik?

Amai! En of het tijd werd, dat ik hier nog eens wat schreef! Tja de mietjes haken af de diehards komen terug! En je zie het geduld is beloond, met een tripke naar Vresse sur Semois!

Terwijl de ene Ducateer (de hevigsten van den hoop) een blinddate had en anderen plaatselijk de streek gingen verkennen, vertrok ik met twee Ducateers richting Ardennen.

Daar ik de minst ervarene ben van dat hoopje ongeregelden, rij ik tweedes. Maar ik begon na het zien van de blauwe doemp, die ontsnapte uit Porthos zijn machine, een licht donkerbruin vermoeden te hebben, dat daar ook nog andere redenen voor waren. Bon als je dus van verstikking, hoesten en het zuur houdt, de tweede plaats bij de Ducateers is vanaf nu vrij!! Solliciteren voor die plaats kan op
ikwilachterdendiesel@hotmail.com.
Lees en accepteer wel eerst de voorwaarden, want je krijgt geen psychologische bijstand na een rit met hen. Maar die eerste plaats die geef ik zo maar niet af hoor, daarvoor vertoef ik te graag in hun gezelschap en ben ik veel te gulzig om te rijden en te leren! Want zeg nu zelf, van wie kun je best truken leren? Juist ja van doorwinterde motards die niet verlegen zijn om het eerste kleerscheurtje of schuiver.
Bij deze trek ik die vacature weer in, zoekt uw eigen bende!

Bon, waar zaten we? Juist onderweg!
We zijn vertrokken in de buurt van Diest, zo naar Alken. Het begon al wat beter te worden in de buurt van Huy, maar het werd nog leuker rond Andenne, Ohay en Spontin waar we uiteindelijk een terrasken deden en mijne vent zo maar out of the bleu besliste dat we zouden blijven overnachten ergens. Eerst nog wat rondbrallen en dan iets zoeken. Super gewoon! Maar den Tony had nog een afspraak met zijnen oliefilter en die is er ter hoogte van Dinant vandoor gegaan. Tja misschien was het voor hem het veiligste, want de arme jongen heeft het al lastig als em duifkes ziet vogelen. Al een sjans dat hij dan niet in de kamer naast ons lag! Goeie beslissing Porthos, geloof me! ;-)

Wij, D’Artagnan en de Bosnimf dus, zijn dan verder getrokken langs Givet, over Beauring om uiteindelijk te belanden in Vresse sur semois. De details zal ik u maar besparen. Maar er stond een grote glimlach op het gezicht van onze pensionhoudster en veel ander volk was er niet, plus de grootscheepse legeroefeningen waren toen nog niet begonnen, de rest laat ik aan je verbeelding over! Na een zalige nacht en knus ontbijt, bestegen we terug onze rossen en reden richting Rochefort. Ja, ik vond al dat we goed doorreden en we legden op die twee dagen dan ook 900 km af. Ja lief 900! Lol! Ik hou die dingen bij! Jij kijkt teveel naar je snelheidsmeter (het rode gedeelte dan ;-). Langs Welkenraed, Henri Chapelle, Visé en zo verder zijn we uiteindelijk nog bij de Porthos terecht gekomen. Waar we op zijn chique terrasstoelen, die Substralina nog kwam halen, koffie gedronken hebben. Een mooie afsluiter van een mega weekend, op naar het volgende!


By the way, Porthos zoekt nog iemand die in zijn 20 meter hoge dennen wil kruipen om er die twee vogelende duiven uit te halen! Zijn buurman wil niet meer sinds hij zijn handen openritste bij een eerdere poging. De beloning is zes pullen substral die em wegdoet, de plant die hij had is verpot. Contact: reddevogelendebosduiven@yahoo.com





Geen opmerkingen: